Ще одним з улюблених методів у психології для мене є Арт-терапія. Цей метод дуже надихає та є екологічним для клієнтів. Коли я проходила 3-місячне навчання, для мене було приємним відкриттям, що можна використовувати при сесіях з клієнтом такий інструментарій, як фольгу, крупу манки або пісок, а також клапті тканини та губну гармошку. Наприклад, пісок або манка застосовується в пісочній терапії, фольга або глина – у тісто-пластику, клапті тканини – у тканинній терапії, а губна гармошка – у музичній терапії. На навчанні ми шили ляльки-обереги, створювали мотивуючі колажі, малювали, грали імпровізацію на різних інструментах, створювали шедевральні фігурки з фольги чи пластиліну, а також дивилися кіно ролики та читали казки.
Одним з завдань сучасної Арт-терапії є реконструкція травматичного досвіду людини в ресурсний стан за допомогою видів мистецтва (образотворче мистецтво, живопис, музика, танець, література, фотографія, кіно та декоративно-ужиткове мистецтво)
Арт-терапія – це завжди про ресурс, вона дає силу, щоб перебувати у теперішньому часі і працювати з власним “Я”.
Базові функції Арт-терапії
1. Діагностична – дбайливе знайомство з клієнтом та його внутрішнім світом. І для самого клієнта – екологічний простір.
2. Та, що розвиває – спираємося на сильну сторону клієнта або розвиваємо слабку.
3. Корекційна – робота з переконаннями, що обмежують, чи стереотипними установками.
4. Психотерапевтична – клієнт веде внутрішній діалог із собою через проживання творчого процесу.
5. Естетична – дотик із прекрасним вже саме собі є терапією.
Які завдання вирішує Арт-терапія
- розкриття та розвиток творчого початку;
- допомога у встановленні контакту із собою та своїм внутрішнім світом;
- встановлення чи відновлення контакту з оточуючими людьми;
- налагодження взаємин;
- розслаблення та релаксація;
- допомога в усвідомленні своїх істинних почуттів, бажань та цілей;
- корекція поведінки та заміна неефективних поведінкових моделей ефективними;
- допомога у досягненні рівноваги між внутрішнім світом та умовами навколишньої дійсності;
- зниження та повне усунення негативного впливу стресу;
- загальний розвиток;
- формування позитивного мислення.